גם לסיגריות נצרך הכשר לפסח

    דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה No Comments on גם לסיגריות נצרך הכשר לפסח
    21:31
    01.05.24
    אבי בלום No Comments on איש מירון: "למה לא העמידו מיגוניות בהר?"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיית עישון הסיגריות בפסח מעסיקה את גדולי הפוסקים מאות בשנים, רבנים ומוצי"ם רבים ישבו על המדוכה, דנו בדברים במישור ההלכתי והמעשי והגיעו להכרעה בנידון: עישון סיגריות בפסח אסור בתכלית, משום החמץ המעורב במרכיבי הטבק.

    בראש הפוסקים נגד עישון בפסח היה הגרי"ש אלישיב זצ"ל שדעתו היתה לאסור עישון בפסח אם לא הוברר כדבעי שאין בו שום תערובת, כך מעיד תלמידו החשוב הרב אפרתי.

    הסיגריות שיוצרו בעבר הכילו נטו טבק מגולגל בנייר, מה שהפך את עישון הסיגריות למקובל בפסח ואף זכה להיתר חלקי מגדולי הפוסקים.

    אך כיום תהליך הסיגריות מורכב יותר והסיגריות המיוצרות בחו"ל מכילות בנוסף לטבק, מגוון חומרי גלם המשמשים להארכת חיי המדף של הסיגריה, משמרי טעם, גורמי התמכרות, עמילנים, דבקים ועוד, בנוסף לטבק שטוף באלכוהול המשמש כמילוי בסיסי בכל הסיגריות.

    נתונים אלה התבררו בעקבות בדיקה יסודית שערך לאחרונה הכימאי הנודע הד"ר אליהו ליכט אשר גדולי ישראל סומכים עליו את ידיהם בכל הנוגע להכרעות הלכתיות הנוגעות לחומרי גלם.

    בעקבות הדיון הער שהתנהל אצל גדולי הפוסקים באשר לכשרות הסיגריות, נטל הכימאי הד"ר אליהו ליכט את הכפפה לידיו, ישב על רשימות מרכיבי הסיגריות מחברות שונות, ניתח אותם מקצועית וגילה למרבה התדהמה כי חלק ניכר מהרכיבים בסיגריות הפופולאריות ביותר, טעון כשרות לפסח, ראוי למאכל כלב וקיים חשש גדול שהינו חמץ ממש.
    כך שהימנעות מעישון סיגריות בפסח אינה עוד חומרה יתרה, אלא כרוכה באיסורי חמץ ממש.



    0 תגובות